2011. január 22., szombat

Matuka torta


Gondolom mindenkinek ismerős ez a figura aki egy kislánynak készült 2. szülinapjára.
Még soha életemben nem készítettem autó formájú tortát, hááát mikor megláttam,hogy nem egy egyszerű kis autóról van szó hanem erről a kedves kis meseautóról akkor elgondolkodtam,hogy megtudom-e csinálni.Megpróbáltam:-)Rengeteg képet találtam a neten róla egy párat meg is néztem közelebbről.Farkas Vilmos Matukája tetszett a legjobban.Tőle lestem el pár dolgot,de azért én még távol állok attól a remekműtől:-)

Sütöttem két darab piskótát 6-6 tojásból egy közepes méretű tepsiben és egy kisebb tepsiben 4 tojásból még egy piskótát.
A két nagyobb piskóta adta meg az autó alsó részét a kisebb piskótából készítettem a vezető fülkét.


Belülre eper krém került.
Volt még itthon lefagyasztva eperkrémem/eper+cukor leturmixolva/.Felolvasztás után egy apró lyukú szűrőn átszűrtem,hogy mag ne kerüljön bele.Felfőztem egy evőkanál liszttel,hogy sűrűbb legyen az állaga.

Amíg hűlt, addig habbá vertem 4 dl tejszínt.A tejszínhez biztonság kedvéért hozzáadtam még egy tasak zselatin fix-et is.A kihűlt eperkrémmel összekevertem.Nagyon jó kis lágy krémet kapunk.Mivel gyerkőcnek készült nem akartam vajas krémet beletenni.

A lapokat megkentem és kivágtam,megfaragtam a tortát.

Kívülről Unidec-el burkoltam /mivel Formix-ot nem sikerült vennem/.
Kakaóporral színeztem meg ettől enyhe színt kapott.A végén egy nedves ecsetet belemártottam a kakaóporba és azzal kentem át az egész tortát.Ettől lett olyan ütött-kopott hatása.
A tükrök ,a hátsó kampós rész , a kerekek mind Unidecből készültek.


Szerintem nem is lett annyira rossz.Ahhoz képeset,hogy ez az első autós tortám:-))

5 megjegyzés:

Ditta tortái írta...

Adry ez káprázatos lett,gratulálok,nagyon ügyes vagy!

Ditta tortái írta...

Majd nézzél be hozzám kérlek,szeretnék valamit adni Neked:-)

PiciJuci írta...

Szuper lett Adry!!!

Kérlek nézz át hozzám, kaptál valamit!?

Angi Angéla írta...

Nagyon jó lett.
Nézz be hozzá is kérlek.Kaptál valamit.

*@*Simona*@* írta...

Wonderful cake!!!

Related Posts with Thumbnails