2010. december 15., szerda

"Bohóc" torta

A bohóc nevet onnan kapta ez a torta,hogy az ízvilága olyanra sikerült ,mint gyermekkorunkban az igazi Bohóc szeleté volt:-)
Narancsos-csokis.

Már többször készítettem ezt a tortát,de most ismét kombináltan egy kicsit a receptjén.
26 cm-es tortakarikában sütöttem egy 8 tojásos piskótát.
Ezt a tortát kétféle piskótából (kakaós és sima) szoktam elkészíteni, most ezen is módosítottam.
A tojásos massza 2/3 részét betöltöttem a tortakarikába és a megmaradt részbe belekevertem kakaóport.A sima massza tetejére rácsorgattam a csokisat és így szép márványosan sült meg.
A tortát tortafűrésszel óvatosan négy lapra vágtam.

A krémek:

Narancsos krém

2 darab narancsnak lereszeljük a narancssárga héját és a levét kifacsarjuk.
A kifacsart levet mérőpohárba tesszük és kiegészítjük annyi tejjel,hogy 3 dl-t kapjunk.
Ezután hozzáadunk 5 evőkanál cukrot és egy tasak vaníliás pudingport.
Ezt jó sűrű krémmé főzzük.
/Ezzel is módosul a recept,mert idáig csak narancsolajjal ízesítettem a krémet./
Ha kihűlt 20 dkg margarinnal habosra keverjük.Én még egy fél fiola narancsolaj aromát is adtam hozzá és végül belekevertem a narancs lereszelt héját.

A csokikrém sima csoki ganache volt.
Alulra narancs krém került utána csoki aztán megint narancs.Kívülről is csoki ganache-zsal kentem körbe.
Narancsszeletekkel és narancshéj spirálokkal díszítettem.



Ajánlom mindenkinek,hogy próbálja ki ezt a tortát meg azoknak is akik szeretik a Bohóc szeletet:-)






Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails