2011. február 3., csütörtök

Bari torta

Már nagyon régóta szerettem volna megcsinálni ezt a barikát.
Végre most volt időm:-)
A férjem unokahúga /aki mellesleg már nem kislány/ kapott ajándékba egy hasonló plüss bárányt aki beszél is.
Ez adta a kezdő löketet,hogy elkészítsem ezt a tortát.
Őt is bevontam a tortakészítésbe.

 Készítettem egy 9 tojásos piskótát amit tejszínes-rumos csokihabbal töltöttem meg.
 Nagyon finom lett az íze:-)
 Tejszínes-rumos csokihab:
 120 ml tejszínt felmelegítünk és ráöntjük a  14 dkg étcsokira.
 Egy perc múlva összekeverjük és szép egynemű anyagot kapunk.Én egy evőkanál rumaromát tettem bele.
 De bármilyen ízzel fokozhatjuk.
 2.5 dl tejszínt kemény habbá verünk és összeforgatjuk a kihűlt tejszínes-rumos csokival.




A piskótát két lapra vágtam.Megkentem a krémmel és félbe vágtam így két darab félköröm lett.
A vízszintes vágásnál felállítottam őket egymás mellé és a kettő között még megkentem a krémmel.
Ezután kifaragtam a barikát.Kívülről is ezzel a tejszínes csokis krémmel kentem le.
Miután jól kifagyott Formix-al burkoltam.
Sokat vívódtam,hogy mitől lenne élethű a barika bundája.
Én először fehér vattacukorra gondoltam.Persze azt ilyenkor honnan kerítsek?
A boltokban kapható dobozos kivitel,de csak színesben.Nem szerettem volna kék bárányt készíteni:-P
 A "kis" segédem mindvégig kísérte a tortakészítését és segédkezett is benne, neki jött ez a frappáns ötlete amivel megcsináltuk a barika bundáját.
Fehér színű marshmallow pillecukorral pótoltuk a vattacukrot.
És szerintem így is nagyon aranyos és élethű bárányka lett.
És persze finom is, csak sajnáltuk szegénykét felvágni.
Köré kis rétet csináltunk, hogy ne unatkozzon szegényke:-)


Fotózáskor én is rákerültem a képre,de már alig bírtam el szegénykét,mert azért súlya is volt.
Hátha még igazi lett volna?!


9 megjegyzés:

Anyatigris írta...

Nagyon ötletes!:)Na, nekem meg a pillecukrom színes:D

PiciJuci írta...

Ez a bari naggggggyon aranyos lett. A pillecukros megoldás szupi.
Gratula!!!!

Mézeskalács írta...

Nagyon jó!!!:)

Ditta tortái írta...

Nagyon ügyesen megoldottad!

Pixie Pie írta...

Nagyon-nagyon helyes lett! Tök jó ötlet ez a pillecukor! Nekem is jól jönne egy ilyen okos kis segéd a konyhában. :)

Melinda írta...

Gratulálok az ötlethez! Szuper a oillacukor, lányaim imádnák!

szindi írta...

Hát ez nagyon szupi lett!az ötlet pedig frappáns,nekem biztos nem jutott volna eszembe:)

Adryenn írta...

Anyatigris!

Köszönöm szépen.Pillecukorból is nehéz beszerezni fehéret.De szerencsére tudok egy helyet:-)

Juci!

Köszönöm szépen:-)

Mézeskalács!

Neked is köszönöm!

Ditta!

Köszönöm szépen!

PixiePie!

Neked is köszönöm:-)
Igen tényleg jól jön néha egy ilyen kis segéd,főleg ha még jó ötleteket ad:-)

Melinda!

Köszönöm.Mi is imádjuk elég nehezen álltuk meg,nehogy felfaljuk a pillecukrot:-)

Szindi!

Köszönöm neked is!
Látod nekem sem jutott eszembe ez az ötlet:-)

csakegylány. írta...

Sziia.(:
Nagyon aranyos lett a birka.(:
Én csak kérdezni szeretnék, hogy Formix helyett marcipán is megfelelő lenne-e? És h az egészet bevontad vele (még alul is)? És nem olvadt meg a tejszínes krémtől?

Related Posts with Thumbnails