2010. október 5., kedd

Palacsinta kicsit másképp

Ez egy jól bevált receptem és szeretném veletek megosztani.
Bár lehet,hogy ti már ismeritek:-)
Tegnap vendégeinek voltak és a vacsi után ezzel a desszerttel leptem meg őket.
Annyiban más ez a recept,hogy a sima tésztát felváltottam kakaósra és a megszokott töltelék helyett finom tejszínes gesztenye krémet használtam.

A recept:
  • 20 dkg finomliszt
  • 2 dkg cukor
  • 2 tojás
  • csipet só
  • kb. 4 dl tej
  • 1 evőkanál olaj
  • 2 dkg kakaópor

A tojásokat beleeresztjük egy mélyebb tálba és a cukorral elkeverjük.
Apránként hozzáadjuk a lisztet és a tejet meg a csipet sót és csomómenetesre keverjük.
Legutoljára kevertem hozzá a kakaóport és beleöntöttem az egy evőkanál olajat.
Hűtőben pihentetjük.

A krém:
  • 25 dkg gesztenyemassza
  • 3 dl tej
  • tejszín / ízlés szerint/
  • 4 evőkanál cukor
  • 1 tasak vaníliás pudingpor
  • rumaroma

A tejet elkeverjük a pudingporral és a cukorral , folyamatos kevergetés mellett sűrűre főzzük.
Kihűtjük. A tejszínt /kb. 3-4 dl/ kemény habbá verjük,félreteszünk belőle 3-4 evőkanálnyit a többit pedig habzsákba töltjük.
A kihűlt pudingot simára keverjük és hozzáadjuk a gesztenyemasszát + rumaromát.
Én elnéztem a rumaromát és véletlenül bonbon meggy aromát adtam hozzá mivel egyforma üvegben vannak,de így is nagyon finom volt:-) A félretett tejszínnel lazítjuk egy kicsit.
Kisütjük a palacsintákat.Megkenjük a krémmel és háromszög alakúra hajtogatjuk őket. Tetejükre habrózsákat nyomunk a habzsákba félretett tejszínnel.Meggyet is tehetünk a habrózsák közepébe /nekem épp nem volt itthon/.
Ha több palacsintára vágyunk akkor készíthetjük dupla adagból is.

1 megjegyzés:

PiciJuci írta...

Nyami-nyami, kéjek ilet:)

Related Posts with Thumbnails