2011. február 10., csütörtök

Cserepes citromos sütemény



Cserépben sült sütemény?
Igen!
Nem is akármilyen cserépben,hiszen virágcserépben sütöttem ezt a fincsi citromos sütikét:-)

Nekem még újdonság ez a dolog,lehet ti már hallottatok róla vagy akár próbáltátok is.
Karácsony táján egy adományozó akcióban vettem egy könyvet aminek  " Cserepes sütemények" a címe.
Nem szokásom adományokat vásárolni,hiszen sosem tudhatjuk,hogy valóban oda kerül-e akiknek gyűjtenek.
De most kivételt tettem ezzel az öregúrral.Rengeteg könyvet mutatott történelmitől a szakácskönyvig.
Persze ennél a könyvnél rögtön leragadtam a többi már nem érdekelt:-)
Nagyon megfogott,igaz nem adta olcsón,mert mindennek eszmei értéke volt,de ezt nem hagyhattam nála.Szerintem a bolti ár duplája lehetett.

Tegnap eljött az idő,hogy süssek is belőle.
A választásom egy citromos süteményre esett.

Íme a recept:
Hozzávalók:
  • 2 darab cserép kb.11 cm átmérőjű / na amit én vettem az 17 cm így csak egy cserépbe sütöttem/
  • 12,5 dkg cukor
  • 2 közepes méretű tojás
  • 1 dl olaj
  • 1 csipet só
  • 3 cl citromlé
  • 1 dl narancslé
  • 15 dkg finomliszt
  • 1/2 csomag sütőpor
A díszítéshez:
  • 5 dkg porcukor
  • 4 teáaskanál citromlé
  • reszelt citromhéj
  • citromszelet
Elkészítése:
  1. A sütőpapírt a cserepekhez előkészítjük és félretesszük.A cserepeket vagy cserepet leforrázzuk, és állni hagyjuk a vízben.A sütő rácsát a legalsó sínre toljuk és előmelegítjük190 fokra.A légkeverésest 175 fokra,a gázsütőt a 2-es fokozatra kapcsoljuk.
  2. A cukrot a tojásokkal habverővel krémmé keverjük.Az olajat vékony sugárban beleöntjük, és az egészet elkeverjük a sóval és a citromlével.A lisztet és a sütőport átszitáljuk, a narancslével együtt apránként hozzáadjuk a krémhez, és az egészet sima tésztává keverjük.A cserepeket kivesszük a vízből, és kibéleljük az előkészített sütőpapírral.
  3. A tésztát egyenletesen eloszlatjuk a cserepekben, és betesszük őket a sütőrács közepére.Kb 50 percig sütjük.A cserepeket ezután kivesszük és süteményrácsra állítjuk.Öt perc után a süteményeket a sütőpapír segítségévek kiemeljük és a süteményrácson hagyjuk kihűlni.Majd óvatosan levesszük róla a sütőpapírt.A porcukrot átszitáljuk és elkeverjük a citromlével.Sűrű masszát kapunk és a süteményekre kenjük.Tetejét reszelt citromhéjjal díszítjük.Én egy karika citromszelettel is díszítettem.
Nagyon finom sütemény lett.40 perc után bekukkantottam a sütőbe,de még nagyon folyós volt csak a teteje kezdett sülni.Először azt hittem,hogy a kukában fog landolni.De az 50.percben tényleg egy átsült süteményt vehettem ki a sütőből:-)

Remélem,hogy ez a könyv nemcsak nekem okoz örömöt.
Hanem azoknak a gyermekeknek is örömet szerezhettem akiknek a nevében árusították.

Még biztosan fogok jelentkezni cserépben sült sütemény bejegyzéssel,ugyanis sok recept van benne amit szeretnék még kipróbálni.
Remélem nemcsak az én örömömre készítek még bejegyzést:-)

Íme felvágva:

3 megjegyzés:

Kricky írta...

ez nagyon guszta!!! ki kéne próbálnom! :))

Angi Angéla írta...

Nagyon jól néz ki , bíztos finom. Kérlek nézz be hozzám , van egy meglepim.

Adryenn írta...

Kricky!

Szerintem próbáld ki,nem fogsz benne csalódni.

Angi!

Köszönöm szépen!
Amúgy tényleg finom volt:-)

Related Posts with Thumbnails