2010. október 27., szerda

Tojáslikőr házilag

Ez egy nagyon egyszerűen és gyorsan elkészíthető ital.
Ráadásul nagyon fincsi is:-)

Hozzávalók:
  • 1,5 dl 3,5 %-os tej vagy tejszín
  • 15 dkg cukor
  • fél rúd vanília vagy 2 tasak vaníliáscukor
  • 3 tojássárgája
  • 1 dl vodka vagy sherry
  • 1-2 evőkanál rum

Elkészítése:


A tejet vagy a tejszínt és a cukrot összekeverjük,
majd a vaníliával együtt, lassú tűzön felfőzzük.
A tojássárgákat habverővel habosra keverjük (akár robotgéppel),
majd ehhez adjuk a kihűlt cukros vaníliás tejszínt.
Legvégén hozzáadjuk az alkoholt.
Összerázzuk egy üvegben és hűtőben pihentetjük.
Mikor már teljesen lehűlt akkor jó sűrű krémes likőr lesz.
Nagyooon fincsi konty alá való ital:-))



Akár dupla adagot is készíthetünk belőle garantált,hogy elfogy:-)

4 megjegyzés:

PiciJuci írta...

Ez tényleg ilyen egyszerű lenne???
Azon gondolkodom, hogy milyen tortakrémet lehetne vele megbolondítani?

Adryenn írta...

Igen tényleg nagyon egyszerű és nem émelygős az íze:-)
Ezen már én is gondolkodtam,hogy milyen krémet készíthetnék belőle.
Ha kitaláltál valamit várom az ötletedet!

PiciJuci írta...

Nézd csak mire leletem Kiskuktánál:
http://kiskukta.blogspot.com/2010/03/husveti-csokis-tojsalikoros-torta.html

Nyamika

Adryenn írta...

Köszönöm Juci!
Már én is felfedeztem ezt a receptet nála.
De időközben találtam egy szupi tojáslikőrös krémet,és már betöltöttem a tortába:-)

Related Posts with Thumbnails