2010. szeptember 27., hétfő

Két kívánság

Azért Tibi bácsi még nem vagyok,de ma két kívánságot fogok teljesíteni:-)
Két olvasóm kérésére.

Az egyik egy muffin recept és a másik a royal icinges íróka készítése amit a tulipános tortámnál használtam.

Muffin recept Krisztinek:


Én egy kedves régi ismerősömtől kaptam ezt a receptet és nekem nagyon bevált ezért még soha nem próbáltam ki másik muffin receptet csak mindig ezt az alapot bonyolítom "egy kicsit".

Alaprecept csokis muffinhoz:

- 22 dkg liszt
-4 dkg kakaó
-1 csomag sütőpor
-1 mokkáskanál szódabikarbóna
- 1 csomag vaníliás cukor
- 2,5 dl tej
-12 dkg margarin
-15 dkg cukor
-1 egész tojás

A margarint meglágyítjuk és a tojással elkeverjük.
Hozzáadjuk a cukrot és a vaníliás cukrot és elkeverjük.
A liszthez hozzáadjuk a sütőport és a szódabikarbónát.
Apránként adagoljuk a lisztet és a tejet a masszához.
Legvégén beleszitáljuk a kakaóport és összeforgatjuk ezzel is /apróra vágott étcsokit,diót mogyorót is adhatunk hozzá/.
A muffin sütőt kibéleljük papírkosárkákkal és beletöltjük a kakaós masszánkat.
Kb. 20 percig sütjük előmelegített sütőben.

Ha a kakaóport elhagyjuk akkor sima tésztát kapunk.
Tovább bonyolíthatjuk,hogy mielőtt a masszánkba beletennénk a kakaóport akkor kettéosztjuk és csak az egyik felébe tesszük a kakaóport.
Felváltva kanalazzuk bele a formákba és sütésnél ettől lesz olyan aranyos kis " boci " mintás.
Közepébe nyomhatunk egy kocka étcsokoládét is.
A képen látható recept mogyorókrémmel töltött kakaós muffin volt.


ROYAL ICING Jucinak

Royal Icing készítése:

- 1 tojásfehérje
- 20 -25 dkg porcukor
-pár csepp citromlé
-ha színeset szeretnénk akkor egy pici ételfesték


A tojásfehérjét elkezdjük habbá verni és apránként hozzáadjuk a porcukrot.
Mikor már nehezen megy a keverés hozzáadunk pár csepp citromlevet és ezzel is elkeverjük.

Habzsákba vagy nyomóüvegbe töltjük.
Én utóbbiba tettem.Praktikus kis dolog a Sőregitől rendeltem, két darab volt egy csomagban.
Van kupakja és így nem szárad be egykönnyen. És ha nem fogy el mind akkor hűtőben is eltartható egy-két napig.
Hűtőből kivéve egy pici meleg vizet folyatunk a flakonra és már könnyen megy az írókázás.

2 megjegyzés:

PiciJuci írta...

Köszönöm Adry a gyors választ.
Ezt a receptet ismertem én is, csak jóval nagyobb adagban, csak azt sokaltam. Ki fogom próbálni.

Adryenn írta...

Akkor jó:-)

Nekem még ebből is szokott maradni, próbáld ki.

Adry

Related Posts with Thumbnails