2010. augusztus 23., hétfő

Heni emeletes tortája





Ez az első emeletes tortám amit készítettem.
A férjem unokahúgának a ballagására készíttem.Megszerettem volna lepni egy extra kis ajándékkal.Sikerült is :-)

Már előre kiterveltem a színeket és a virágot.Egy virágkötőt szerettem volna megkérni,hogy készítse el nekem a torta tetejére az élővirág csokrot,de ő még nem hallott ilyesmiről,hogy a tortára élővirágot szeretnék.Így hát gondoltam én,hogy kihasználom a kreatívitásomat és megpróbálom elkészíteni.Sikerült is nagy örömömre:-)
A torta alsó részét egy 30*20-as tepsiben sütöttem.Kétféle lapot sütöttem hozzá.Az egyik sima lap volt a másik kakaós.Mindkét lapot 6-6 tojásból készítettem.
Mikor készen volt kettévágtam őket és felváltva csoki krémmel kentem meg a lapokat.
A felső szint is kettő féle piskótából készült ugyanúgy mint az előző csak 4-4 tojásból.24*14-es tepsiben sütve.A felső szintet ugyanúgy felváltva a lapokat kávékrémmel kentem meg.

Az alaprecept szerint készültek a piskóták.
A krémekhez a vajas krémet választottam.
Az alsó részhez alapvajkrémet készítettem.Majd ízesítettem/ 4 dkg kakaóport leforráztam 5 evőkanál tejjel simára kevertem és ezzel együtt kevertem ki/a krémet.

A felső rész is alapvajkrémből készült.Ehhez hozzáadtam még a kávészirupot/3 evőkanál nescafét és pici meleg vízet és egy-két evőkanál cukorral simára keverjük/.

A külső részét Formix-al / hasonló a marcipánhoz/burkoltam be.A torták köré szatén szalagot tettem és mézzel ragasztottam oda.Bár egy kicsit átütött rajta.


A virágcsokrot egyszerűbb volt elkészíteni mint hittem.
Fogtam egy 6 cm átmérőjű kis tálkát és formára vágtam az oázist amit lehet öntözni is.
Mielőtt beletűztem volna a virágokat meg kellett vizezni.Amint magába szívta a vizet utána már tűztem is bele a borostyán leveleket, gerberát aztán meg az apró fehér és zöld virágfejeket.Legutoljára meg a macifüvet tűztem bele amire gyöngyöket húztam.

Az ünnepelt nagyon örült neki és még ízlett is így én is boldog voltam:-)

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails