2010. szeptember 22., szerda

Tulipános mini torta



Ez a torta tegnap készült a szomszédom lányának a szülinapjára.
Mivel nagyon szereti a tulipánokat így a szomszédom ezt találta ki díszítésnek.
Mini tortát készítettem, de most egy kicsit variáltam a piskótával.
A piskótát 6 tojásból készítettem /receptet lásd a piskóta receptemnél/.
Egy kisebb kapcsos tortakarikába simítottam a masszát és egy picit kihagytam / kb.5-6 evőkanálnyit/.Ebbe beleszitáltam 2 dkg kakaóport és rácsorgattam a már elsimított masszára.
Ezt idáig muffinoknál próbáltam ki,de most a sima piskótánál is ki szerettem volna próbálni.Így nem sütöttem külön kakaós és sima lapokat hanem egybe az egészet.Sütés után ettől lesz olyan " kis boci " mintás:-)
Miután kihűlt és 3 lapra vágtam.



A krém csoki ganache volt.
Ganache csoki: 240ml tejszín és 28 dkg étcsoki.A csokit egy mélyebb tálba tesszük.A tejszínt felmelegítjük és a csokira öntjük.Összekeverjük és megvárjuk míg kihűl.Torták bevonására így felhasználhatjuk ha adunk hozzá egy kis mézet akkor szép fénye lesz. Töltelékként egy kicsit habosra keverjük és ezzel kenjük meg a lapokat.Nagyon finom lesz ezzel a krémmel,de akár vajjal is felhabosíthatjuk.Ha édesebbre szeretnénk akkor a tejszínbe tegyük a cukrot mikor felmelegítjük.

Kívülről Formix-al burkoltam be.
A tulipánok és a ráncolt lepel is Formix-ból készült.A tulipánok szárát és leveleit zöld marcipánnal készítettem ami egy picit megrepedezett.Gyöngyporral adtam neki egy kis csillogást és így még mutatósabb lett.A torta szélére nyújtottam ki még egy kis darab Formix-ot és köré simítottam.A tetejét az ujjaimmal megcsipkedtem és egyforma kis csíkokra vágtam.A széleiket kihajtogattam és ezeket is megkentem a gyöngyporral.Az oldalsó mintákat fésűkártyával készítettem.A mintát royal icing-el kanyarítottam rá és apró gyöngyökkel díszítettem.




Happy Birthday!



2 megjegyzés:

PiciJuci írta...

Csodaszép lett!
Nagyon elegáns lett, a tulipánok nagyon jó ötlet!
Bár a gyengém a royal icinges írókázás:)

Adryenn írta...

Köszönöm szépen!
Én is imádok így írókázni, szerintem nagyon fel lehet vele dobni egy tortát.
Még tulipánokat nem csináltam ez volt az első/ jobb lett mint gondoltam/:-)

Related Posts with Thumbnails